امکان استفاده بی‌سیم از هدست HTC Vive فراهم شد

هدست واقعیت مجازی شرکت HTC، بهترین هدست واقعیت مجازی بازار است. با این حال، در مقایسه با هدست‌های رقیب، دنگ و فنگ اتصال و نصب Vive بسیار بیشتر است. پس از اینکه هدست را نصب کردید و به راه انداختید، باز هم باید به یک کابل بسیار ضخیم متصل باشید؛ طوری که ممکن است به هنگام هیجان‌زده شدن، پای‌تان به سیم گیر کند و به زمین بیافتید. خودتان به کنار، ممکن است کامپیوتر گران‌قیمت‌تان را هم خراب کنید. با اینکه تصور می‌کردیم هدست‌های واقعیت مجازی به این زودی‌ها سیم‌ها و کابل‌های‌شان را کنار نگذارند، شرکت HTC توانسته است هدست Vive خودش را بی‌سیم کند.


HTC از وسیله‌ای به اسم TPCAST رونمایی کرده است. این دستگاه، وسیله‌ای جانبی است که می‌تواند هدست واقعیت مجازی Vive را به صورت بی‌سیم راه بیاندازد.


tpcast_vive-1


یکی از دلایل اصلی استفاده از سیم و کابل برای اتصال هدست‌های واقعیت مجازی، از بین بردن هر گونه تاخیر در حرکت و تصویر است. با اینکه تصور می‌شد هدست بی‌سیم نتواند دقت لازم را داشته باشد، طبق گفته‌ی HTC، استفاده از TPCAST تاخیر محسوسی ایجاد نمی‌کند. با استفاده از TPCAST می‌توان یک ساعت و نیم بدون سیم با Vive کار کرد.


بی‌سیم شدن HTC Vive آن قدر برای کاربران مهم بوده که TPCAST در چند دقیقه‌ی اول فروش، تمام شده است؛ حتی با اینکه این وسیله‌ی جانبی، ۲۲۰ دلار قیمت داشته.


منبع: Ubergizmo