تسلا مدل X در تست تصادف همه را شگفت زده‌کرد!

پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ب.ظ





تسلا مدل X در تست تصادف همه را شگفت زده‌کرد!

 

تسلا مدل X در تست تصادف همه را شگفت زده‌کرد!

در تازه‌ترین تست تصادف محصول مدل ایکس تسلا، نتیجه جالبی منتشر شد؛ این‌که این شاسی‌بلند قوی‌هیکل و پرشتاب آمریکایی توانسته تمام ستاره‌های ایمنی زردرنگ این تست را تصاحب کند. این تست معتبر توسط موسسه NHTSA صورت گرفته؛ NHTSA مخفف سرواژه‌های National Highway Traffic Safety Administration است که به عنوان سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها شناخته می‌شود.

در ادامه مطلب همراه ما باشید...

نتیجه‌ای که تسلا مدل ایکس ثبت کرد نشان داد که این خودرو الکتریکی دحتی از بسیاری از شاسی‌بلندهای بنزینی مشهور هم ایمن‌تر است. معماری و طراحی این خودرو تمام برقی باعث شده که ویژگی ایمنی خود را به رخ همه بکشد. در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به تست تصادف این شاسی‌بلند بی‌نظیر را ببینید:

شاید برایتان جالب باشد که سال گذشته، انتقادهای زیادی به ایمنی محصولات تسلا وارد شد. این انتقادها از جایی شکل گرفت که راننده خودرو مدل اس در تصادفی با یک کامیون کشته شد. این تصادف بسیار فجیح بود. علت تصادف، حالت رانندگی خودکار این اتومبیل اعلام شد که نتوانست واکنش موثری در شرایط بحرانی از خود نشان دهد. همین امر موجب شد که به بحث ایمنی ضعیف این خودرو دامن زده شود. این در حالی است که جدای رفتار منطقی سامانه‌های رانندگی خودکار نسبت به رفتار هیجانی راننده در لحظه تصادف، محصولات این شرکت از نظر ساختار و ویژگی‌های ایمنی جزو بهترین‌ها در کلاس خود هستند.

این چند وقتی اخیر نام تسلا و ایلان ماسک زیاد به میان می‌آید؛ از اتومبیل‌های الکتریکی و خودران گرفته تا ساخت تونل زیر زمینی و فضاپیماهای گردشگری. باید اعتراف کنیم که محصولات این شرکت تصورات بیشتر ما را از خودروهای الکتریکی به کلی عوض کردند؛ پیش از این تفکر عمومی بر این باور بود که خودروهای الکتریکی جزو کم‌طرفدارترین و کندترین محصولات جهان هستند که صرفا از فناوری‌های جدیدی بهره‌ می‌برند و به محیط زیست و هوای شهر ما کمک کنند. اما هیچ‌وقت نمی‌توانند جای خودروهای بنزین‌سوز را در جهان بگیرند. درست است که خودروهای بنزینی نسبت به اتومبیل‌های پاک بسیار بیشتر هستند.

چه کسی فکر می‌کرد روزی برسد که خودروهای الکتریکی به سرعت پیشرفت کنند و تعدادشان هر روز بیشتر شود تا با خودروهای بنزینی رقابت سنگینی داشته باشند. خودروهایی که هم سریع‌ هستند، هم پیشرفته و هم ایمن! ایلان ماسک در تلاش است که با تولید و فروش مدل ۳، اولین خودرو تولید انبوه تمام الکتریکی شرکت خود را عرضه کند. اگر در این فرآیند مشکلی پیش نیاید، احتمالا با عرضه مدل ۳ به بازار، شاهد تکان به بازار خودروهای بنزینی هستیم و شرکت‌ها بیش از پیش برای ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی تلاش خود را به کار بگیرند.

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • مهدیار صلواتی
    • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۹۶
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی