هواوی امروز در کنار گوشی های سری میت 30، از تلویزیون جدید خود رونمایی کرد. هواوی ویژن از نمایشگر 4K کوانتوم دات بهره می برد و مشابه با آنر ویژن به سیستم عامل هارمونی مجهز شده. به گفته ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، تلویزیون جدید بیشتر شبیه به یک گوشی هوشمند با نمایشگری بزرگ به نظر می رسد.

هواوی ویژن در ابتدا در اندازه های 65 و 75 اینچ روانه بازار می شود. در آینده مدل های 55 و 85 اینچی هم عرضه خواهند شد. نرخ رفرش این تلویزیون 120 هرتز است و از 100 درصد گاموت رنگی NTSC پشتیبانی می کند. هواوی اشاره ای به پشتیبانی از استاندارد HDR10 یا دالبی ویژن نکرده اما با توجه به نرخ رفرش گمان می رود به HDMI 2.1 مجهز باشد. این تلویزیون حاشیه های فلزی باریکی دارد و در بالای آن برای ویدیو کنفرانس ها یک دوربین بیرون جهنده تعبیه شده است.

هواوی ویژن

تلویزیون های هواوی ویژن به لطف هارمونی او اس می توانند به عنوان یک هاب مرکزی برای تجهیزات خانه هوشمند عمل کنند و از پلتفرم هوشمند «HiLink» این شرکت نیز پشتیبانی می کنند. هواوی همچنین از قابلیت های هوش مصنوعی تلویزیون جدید خود گفته است. ویژن از دستورات صوتی پشتیبانی می کند و قابلیت ردیابی و تشخیص چهره را دارد. علاوه بر این می توان اسپیکر هوشمند را به آن متصل کرد. ظاهراً یکی از قابلیت های هوش مصنوعی تلویزیون این است که با فیلتر کردن نور آبی از چشم کودکان محافظت می کند.

کاربران گوشی های هواوی می توانند از قابلیت «one-hop projection» برای اشتراک گذاری بین موبایل و تلویزیون استفاده کنند. ریموت کنترل هواوی ویژن به میکروفن برای دستورات صوتی در کنار یک تاچ پد مجهز شده و برای شارژ از درگاه USB-C بهره می برد. هواوی برای اینکه تجربه صدای 5.1 را شبیه سازی کند، ویژن را به 8 اسپیکر معمول در کنار یک ساب ووفر و یک «اسپیکر هوشمند» مجهز کرده است. زمان عرضه و قیمت تلویزیون ویژن اعلام نشده است.