جدول فروش هفتگی بریتانیا | Ghost Recon صدرنشین باقی ماند


طبق روال همیشه، با اتمام هفته میلادی شاهد انتشار جزئیات فروش عناوین ویدیویی در کشور بریتانیا هستیم. در این هفته، عنوان مهیج Ghost Recon: Wildlands به خوبی در مقابل بازی بزرگ هورایزن زیرو دان مقاومت کرد و صدرنشینی خود را حفظ نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

در ادامه مطلب اطلاعت تکمیلی این مطلب را مشاهده کنید.

اگر خبرهای دنیای گیم را دنبال کرده باشید حتما اطلاع دارید که بازی Ghost Recon: Wildlands توانست لقب بزرگترین عرضه سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند. گویا این لقب سزاوار این بازی است چرا که با گذشت دو هفته از انتشار بازی، همچنان شاهد ادامه فروش فوق العاده این عنوان هستیم. به نظر می رسد که کمپانی یوبی سافت سال جدید میلادی را به خوبی آغاز کرده عنوان For Honor نیز جایگاه هفته پیشین خود را حفظ کرده است.

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند لیست کامل نمرات بازی Ghost Recon: Wildlands به همراه نقدهای وب سایت های معتبر دنیا را در این پست مشاهده و مطالعه فرمایند.

بازی جدید LEGO Worlds که کمتر از دو هفته از انتشار آن می گذرد، فروش خوبی را در این هفته تجربه کرد. این عنوان با یک پله صعود، جایگاه دوم را از بازی هورایزن زیرو دان گرفت. اما میزان فروش عنوان ویدیویی محبوب Horizon Zero Dawn در این هفته با افت ۳۴ درصدی مواجه شد و با یک پله سقوط، در رده سوم جدول قرار گرفت. البته نمی توان عرضه بی نظیر و بزرگ این عنوان را نادیده گرفت چرا که در زمان انتشار آن، شاهد رکورد شکنی بزرگترین عرضه IP جدید کنسول پلی استیشن ۴ بودیم.

دیگر به حضور دو عنوان ویدیویی پرطرفدار Grand Theft Auto V و فیفا ۱۷ در لیست ۱۰ بازی پرفروش هفته در بریتانیا عادت کردیم! این دو بازی فوق العاده در این هفته به ترتیب در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند. فروش بازی انحصاری کنسول نینتندو سوییچ یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild سیر نزولی خود را پیش گرفته و با دو پله سقوط در رده ششم جدول قرار گرفت. این عنوان، تنها بازی کنسول نینتندو سوییچ در لیست ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا به حساب می آید. بنابراین کنسول جدید شرکت نینتندو، هنوز راه زیادی را برای رسیدن به کنسول های نسل هشتم باید طی کند.

با گذشت زمان به محبوبیت بازی ورزشی راکت لیگ افزوده می شود و این بازی همچنان به فروش بی نظیر خود ادامه می دهد به طوری که در این هفته با یک پله صعود، رده هفتم جدول را از آن خود کرد. نسخه جدید سری ندای وظیفه یعنی Call of Duty: Infinite Warfare که از هفته گذشته پای خود را به جدول ۱۰ بازی پرفروش هفتگی بریتانیا باز کرده بود، در این هفته از مکان دهم جدول به مکان هشتم صعود کرده است.

دو بازی Minecraft: Xbox One Edition و فورزا هورایزن ۳ که ناشر آن ها کمپانی مایکروسافت می باشد، در این هفته فروش قابل قبولی داشته اند. این دو بازی به ترتیب با صعود سه و پنج پله ای، در مکان های نهم و دهم جدول جا گرفتند.

گویا جدیدترین اثر کمپانی اسکوئر انیکس (بازی Nier: Automata) هفته بسیار بدی را تجربه کرده است. فروش این عنوان به قدری کاهش یافته که با هشت پله سقوط مواجه گردیده و این عنوان هم اکنون در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است.

در ادامه می توانید لیست ۲۰ بازی پرفروش بریتانیا را به همراه کمپانی ناشر، سازنده و تغییرات جایگاه عناوین نسبت به هفته گذشته را مشاهده فرمایید.

ردیف نام بازی ناشر سازنده توضیحات
۱  Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands  یوبی سافت  یوبی سافت  حفظ جایگاه
۲  LEGO Worlds  Traveller’s Tales کمپانی برادران وارنو  یک پله صعود
۳  Horizon Zero Dawn بخش سرگرمی سونی گوریلا گیمز  یک پله سقوط
۴  Grand Theft Auto V  راک استار  راک استار شمالی   یک پله صعود
۵  FIFA 17  الکترونیک آرتز  بخش روزشی EA   دو پله صعود
۶  The Legend of Zelda: Breath of the Wild  نینتندو  نینتندو   دو پله سقوط
۷  Rocket League  ۵۰۵ گیمز Psyonix   یک پله صعود
۸  Call of Duty: Infinite Warfare  اکتیویژن  اینفینیت وارفر   دو پله صعود
۹  Minecraft: Xbox One Edition  مایکروسافت  استودیوی ۴J   سه پله صعود
۱۰  Forza Horizon 3  مایکروسافت  پلی گراند   پنج پله صعود
۱۱ For Honor  یوبی سافت  یوبی سافت حفظ جایگاه
۱۲ Resident Evil 7: Biohazard  کپ کام  کپ کام یک پله صعود
۱۳ Overwatch  بیلیزارد انترتیمنت   بیلیزارد انترتیمنت پنج پله صعود
۱۴ Nier: Automata  اسکوئر انیکس پلاتیوم گیمز هشت پله سقوط
۱۵ Battlefield 1  الکترونیک آرتز  دایس دو پله صعود
۱۶ Forza Motorsport 5  مایکروسافت  استودیوی ۱۰ ترن
۱۷ ۱-۲-Switch  نینتندو  نینتندو هشت پله سقوط
۱۸ Sniper Elite 4 سولد آت  ربلیون چهار پله سقوط
۱۹ WWE 2K17  تیک تو  Visual Concepts حفظ جایگاه
۲۰
Uncharted 4: A Thief’s End
 بخش سرگرمی سونی  ناتی داگ حفظ جایگاه

* بازی جدید هفته:

نام بازی: Styx: Shards of Darkness

تاریخ انتشار: ۱۴ مارس سال میلادی ۲۰۱۷ (مصادف با ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۹۵)

پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی ویندوزی

سازنده: استودیوی Cyanide

ژانر: مخفی کاری

حالت های بازی: تک نفره

بازی نه چندان قوی Styx: Shards of Darkness در سبک ماجراجویی و مخفی کاری است که بازیکنان کنترل شخصیت یک افسر به نام هلدرین را به دست خواهند گرفت. این افسر به صورت کاملا اتفاقی درگیر ماجرایی خطرناک شده و باید عصای سلطنی را بدزدد! قطعا دزدیدن این عصای با ارزش سختی های خود را به همراه دارد که بازیکنان را به چالش خواهد کشاند. با اینکه عنوان Styx: Shards of Darkness به خوبی توانست نظر منتقدان مطرح دنیا را به خود جلب کند اما این بازی هرگز قادر به رقابت با عناوینی همچون هورایزن زیرو دان، گاست رکون و… نیست. به همین خاطر، با وجود انتشار آن در این هفته، این عنوان نتوانست نام خود را در لیست ۱۰ بازی برتر بریتانیا قرار دهد و در جایگاه سی و هفتم جدول جا گرفت.