ر

نمایشگرهای کامپیوتر HDR سامسونگ

سامسونگ به زودی نمایشگرهای کامپیوتر HDR خود را با اندازه های ۲۷، ۳۲ و ۴۹ اینچ به بازار عرضه خواهد کرد. این نمایشگرها نمایشگرهای ایده آلی برای گیمرها محسوب می شوند و کیفیت تصویر و سطح گیم پلی بازی در آن ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

در ادامه مطلب همراه ما باشید.

در حال حاضر برخی اتلویزیون هایش 4K مجهز به فناوری HDR، با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار در بازار موجود هستند؛ اما تعداد کمی از نمایشگرهای کامپیوتر موجود در بازار مجهز به این فناوری هستند. سامسونگ به تازگی با معرفی نمایشگرهای کامپیوتر مجهز به فناوری HDR گیمرها را خوشحال کرده است. این شرکت به تازگی نمایشگرهای QLED مدل CHG70s با اندازه های ۲۷ و ۳۲ اینچ و نمایشگر ۴۹ اینچی CHG90s را معرفی کرده است و به زودی آن ها را عرضه خواهد کرد. در این نمایشگر از فناوری QLED استفاده شده است و مدت زمان پاسخگویی آن ها یک میلی ثانیه است. میزان انحنای این نمایشگرها ۱۸۰۰R است و قادر هستند ۱٫۰۷ میلیارد رنگ تولید کنند.

طبق گفته سامسونگ، فناوری QLED تاکنون تنها در نمایشگرهای بزرگ به کار گرفته شده است. این فناوری موجب می شود کیفیت تصویر و سطح گیم پلی بازی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. در ضمن این فناوری در افزایش کیفیت رنگ، وضوح و کنتراست صفحه نمایش نقش بسزایی دارد. نمایشگرهای HDR مزایای زیادی نسبت به نمایشگرهای معمولی دارند. از لحاظ تئوری باید گفت که در نمایشگرهای HDR، عمق رنگ مشکی زیادتر است و روشنایی تصویر به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در ضمن این نمایشگرها دارای میزان گسترده تری از گامای رنگ است

در هر سه نمایشگر ۹۵ درصد فضای رنگ DCI 93 پوشش داده شده است. همچنین نرخ رفرش در این نمایشگرها ۱۴۴ هرتز است. این نمایشگرها از فناوری اسکن چهار کاناله نیز برخوردار هستند که باعث می شود مشکل موشن بلور (نمایش تصاویر به سرعت شبح وار و قابل مشاهده بودن رد تصاویر در حرکات سریع) می شود. در ضمن این نمایشگرها از فناوری Free Sync شرکت AMD پشتیبانی می کند که باعث هماهنگی کامل بین کارت گرافیک و نمایشگر و در نهایت اجرای روان بازی ها می شود؛ اما در مورد پشتیبانی یا عدم پشتیبانی این سه نمایشگر از فناوری G Sync انودیا (عملکرد این فناوری همانند فناوری Free Sync شرکت AMD است) هنوز اطلاعاتی ارائه نشده است. به نظر می رسد که این نمایشگرها برای شبیه سازی پرواز، بازی های تیر اندازی اول شخص و بازی های حرکت محور مناسب هستند.

در فناوری QLED هم از لامپ های LED برای تأمین نور پس زمینه استفاده می شود؛ اما در این فناوری بر خلاف تلویزیون های OLED متداول، از نانوذراتی به نام “quantum dot” استفاده می شود که رنگ های دقیق تر و نور بیشتری تولید می کنند. در این فناوری از کنتراست فوق العاده خوب تلویزیون های LED متداول خبری نیست؛ اما میزان نور تولید شده توسط نانوذرات quantum dot به میزان قابل توجهی بیش از تلویزیون های OLED است. تلویزیون QLED سامسونگ برای نخستین بار در جهان در نمایشگاه CES سال گذشته معرفی شد. این تلویزیون قادر است ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نیت نور تولید کند و از ۱۰۰ درصد فضای رنگ DCI 93 نیز پشتیبانی می کند.

سامسونگ در نظر دارد با مشارکت های شرکت های EA studio Dice و Ghost Games، عناوین Need For Speed و Star Wars Battlefront II را همراه با فناوری HDR عرضه کند.

مشخصات سخت افزاری هر سه نمایشگر با هم مشابه است؛ اما نمایشگرهای ۲۷ و ۳۲ اینچی دارای وضوح QHD با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ هستند و نمایشگر ۴۹ اینچی دارای وضوح UHD با رزولوشن ۱۰۸۰*۳۸۴۰ و پورت Mini Display port است. نمایشگرهای ۲۷، ۳۲ و ۴۹ اینچی سامسونگ به ترتیب با قیمت های ۴۹۹، ۵۹۹ و ۱۴۹۹ دلار عرضه خواهند رسید که قیمت های مناسبی به نظر می رسند.