شرکت مادر وردپرس دفتر اصلی خود را تعطیل کرد، چون کارکنانش سر کار نمی آیند شرکت Automattic که در سال 2005 تأسیس شد و پلتفرم مدیریت محتوای محبوب وردپرس (WordPress) را در اختیار جهانیان قرار داد، در اقدامی جالب تصمیم گرفته دفتر کار اصلی خود در سان فرانسیسکو را به فروش برساند. کارکنان این مجموعه پس از فروش دفتر کار، می توانند به صورت تمام وقت از منزل، کافی شاپ یا هر مکانی که دوست داشته باشند، مشغول به کار شوند.

در ادامه مطلب همراه ما باشید...

البته در واقع تغییری در روند کاری آنها به وجود نمی آید، چون کارکنان Automattic پیش از این هم در محل شرکت حضور نمی یافتند. «مت مولنوگ» مدیرعامل این کمپانی می گوید دفتر کار بزرگ و زیبای آنها عمدتاً خالی و بلا استفاده بود، بنابراین تصمیم گرفت تا دارایی های شرکت را به شکل بهتری هزینه کند.

مت مولنوگ مدیرعامل Automattic

«مارک آرمسترانگ» سخنگوی Automattic می گوید:

این کمپانی از همان آغاز کار هم ساختاری پراکنده و توزیع شده داشت، بنابراین دفتر سان فرانسیسکو به عنوان محیط کار اجباری مطرح نبوده و بیشتر به عنوان محل برگزاری جلسات استفاده می شد.

جالب است بدانید در بین 550 کارمند شرکت فوق، فقط 30 نفر آنها در منطقه Bay Area در سان فرانسیسکو زندگی می کنند و مابقی آنها در بیش از 50 کشور جهان به فعالیت مشغولند. در واقع این شرکت به خاطر همین رویکرد دورکاری معروف شده.

کارمندان Automattic وسایل مورد نیاز برای کار در منزل را با هزینه شرکت خریداری می کنند، جلسات به صورت آنلاین برگزار می شود، ارتباطات از طریق چت روم ها برقرار می گردد، و زمانی که به ملاقات حضوری نیاز باشد، هزینه رفت و آمد توسط شرکت پرداخت خواهد شد.

با این حال دفتر 1300 متر مربعی آنها در سن فرانسیسکو تا به امروز برپا بوده، اما از آنجا که بیشتر اوقات نهایتاً 5 کارمند در آن حضور می یافتند، مدیرعامل این کمپانی تصمیم گرفته تا این مکان فیزیکی را به فروش برساند و به یکی از نخستین شرکت های کاملاً غیر متمرکز در جهان بدل شود.

در ادامه می توانید تصاویر بیشتری را از این دفتر کار زیبا مشاهده کنید: