مقایسه کامل ال جی G6 و آیفون ۷

                                   
مقایسه G6 با iPhone 7
ادامه ی مقایسه در ادامه مطلب

در این مطلب قصد داریم به مقایسه جدیدترین پرچمدار ال جی یعنی ال جی جی ۶ و آیفون ۷ از ابعاد مختلف بپردازیم تا ببینیم آیا این دو گوشی برتری قابل توجهی نسبت به یکدیگر دارند یا نه. در ادامه با ما همراه باشید.

ال جی جی ۶ که از طراحی شیکی برخوردار است، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و یکی از ویژگی های بارز این گوشی صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی QHD Plus با نسبت تصویر ۱۸:۹ است. در مقابل گوشی آیفون ۷ وجود دارد که یکی از پرچمداران مطرح سال ۲۰۱۶ است. در ادامه با مقایسه این دو گوشی از ابعاد مختلف با ما همراه باشید.

ابعاد

ارتفاع گوشی جی ۶ هشت درصد بیشتر از ارتفاع آیفون ۷ است و عرض و ضخامت آن نیز به ترتیب ۷٫۵ و ۱۱ درصد بیشتر از گوشی آیفون ۷ است.

وزن

جی ۶، ۱۸ درصد سنگین تر از آیفون ۷ است.

بدنه

ال جی در طراحی جدیدترین پرچمدار خود از سبک سامسونگ تقلید کرده است و از ترکیب شیشه و فلز (قاب آلومینیومی) استفاده کرده است. اپل نیز آیفون ۷ را همانند سایر پرچمدار خود با بدنه یک پارچه آلومینیومی عرضه کرده است.

رنگ

جی ۶ در رنگ های سیاه، سفید و پلاتینی یخی عرضه شده است و آیفون ۷ هم در رنگ های سیاه مات، سیاه براق، طلایی، نقره ای و صورتی عرضه شده است.

مقاومت در برابر آب

جی ۶ دارای استاندارد IP 68 و آیفون ۷ دارای استاندارد IP 67 است که به معنای مقاومت بیشتر جی ۶ در برابر آب است.

صفحه نمایش

از نظر فضا صفحه نمایش جی ۶، ۳۸ درصد بیشتر از آیفون ۷ است. در ضمن صفحه نمایش G6 دارای نسبت تصویر جدید ۱۸:۹ است.

دکمه هوم

گوشی جی ۶ فاقد دکمه هوم است و دکمه هوم آیفون ۷ هم در زیر صفحه نمایش آن تعبیه شده است؛ اما دکمه های ناوبری اندروید در صفحه نمایش جی ۶، اکثر اوقات فضای زیادی از صفحه نمایش آن را اشغال می کنند.

وضوح صفحه نمایش

تراکم پیکسل صفحه نمایش جی ۶ به میزان قابل توجهی بیشتر از صفحه نمایش آیفون ۷ است؛ اما در سایر موارد همانند روشنایی، توازن رنگ سفید و کنتراست، برتری با صفحه نمایش آیفون ۷ است.

نوع صفحه نمایش

هر دو گوشی دارای صفحه نمایش LCD IPS هستند.

ویژگی تاچ سه بعدی

این ویژگی، یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوشی های آیفون است که شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی زیادی از آن تقلید نکرده اند. شاید دلیل این موضوع چالش های فناوری باشد و یا شاید هم این ویژگی آن گونه که اپل تصور می کرد، موفق نشد.

 باتری

ظرفیت باتری جی ۶ به میزان زیادی بیشتر از باتری آیفون ۷ است؛ اما عوامل زیادی هستند که می توانند عمر باتری یک گوشی را تحت تاثیر قرار دهند؛ بنابراین باید تا زمان عرضه جی ۶ و بررسی کامل آن منتظر بمانیم.

فناوری شارژ سریع

متاسفانه گوشی آیفون ۷ فاقد این فناوری کاربردی است.

رزولوشن دوربین اصلی (مگاپیکسل)

دوربین اصلی هر دو گوشی از نظر رزولوشن تقریبا در سطح یکسانی قرار دارند؛ اما تجربه ثابت کرده است که مگاپیکسل دوربین یک گوشی، نقش زیادی در تعیین کیفیت تصاویر آن ندارد؛ بنابراین تا عرضه گوشی جی ۶ و بررسی کامل دوربین آن، باید منتظر بمانیم.

دریچه دیافراگم

هر چقدر دریچه دیافراگم یک دوربین عریض تر باشد، کیفیت تصاویر در محیط هایی با نور کم بهتر می شود و این دو گوشی از این نظر در شرایط کاملا یکسانی قرار دارند.

فناوری تثبیت تصویر اپتیکال (OIS)

برخورداری از این ویژگی باعث تاری کمتر در تصاویر در هنگام عکاسی و لرزش کمتر تصاویر در هنگام فیلم برداری می شود و خوشبختانه هر دو گوشی از این ویژگی برخوردار هستند.

دوربین دوگانه

دوربین اصلی جی ۶ دوگانه است و یکی از لنزهای آن دارای زاویه عریض است؛ اما آیفون ۷ فاقد دوربین دوگانه است؛ البته آیفون ۷ پلاس نیز دارای دوربین دوگانه است و یکی از لنزهای آن لنز تله فوتو است که برای فوکوس کردن در فواصل دور به کار گرفته می شود.

حافظه داخلی

حافظه داخلی جی ۶، ۳۲ گیگابایت است؛ اما آیفون ۷ با سه حافظه داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می شود.

پشتیبانی از کارت حافظه

جی ۶ از کارت حافظه پشتیبانی می کند؛ اما در مورد آیفون ۷ این چنین نیست.

پردازنده

با وجود اینکه جی ۶ پرچمدار ۲۰۱۷ ال جی است؛ اما پردازنده سال گذشته شرکت کوالکوم یعنی اسنپدراگون ۸۲۱ در آن به کار گرفته شده است؛ اما شایعات حاکی از آن هستند که گلکسی اس ۸ مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، جدیدترین پردازنده شرکت کوالکوم است.

رم

درست است که جی ۶ از رم ۴ گیگابایتی و آیفون ۷ از رم ۲ گیگابایتی برخوردار است؛ اما گوشی های آیفون به استفاده بهینه از حافظه رم شهرت دارند. گوشی آیفون ۷ نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این بابت هیچ مشکلی نخواهد داشت.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت جی ۶ نیز همانند بسیاری از گوشی های اندرویدی، در پشت آن تعبیه شده است؛ اما حسگر آیفون ۷ که Touch ID نام دارد، در جلوی آن و در دکمه هوم گوشی تعبیه شده است.

جک هدفون

همانطور که می دانید اپل جک هدفون را از جدیدترین پرچمداران خود حذف کرده است؛ اما این جک هنوز در جی ۶ دیده می شود.

پرداخت موبایلی

هر دو گوشی دارای برچسب NFC هستند. گوشی جی از روش پرداختی Android Pay و آیفون ۷ از روش پرداختی Apple Pay پشتیبانی می کند.

نرم افزار

جی ۶ مجهز به اندروید ۷ نوقا و رابط کاربری سفارشی سازی شده ال جی است و آیفون ۷ نیز از iOS 10 برخوردار است.

عرضه

عرضه جدیدترین پرچمدار ال جی در کره جنوبی از همین ماه میلادی آغاز می شود و عرضه آن در آمریکا و کشورهای اروپایی نیز از ۲۸ فروردین آغاز می شود.

قیمت

قیمت جی ۶ هنوز مشخص نیست؛ اما قیمت پرچمدار سال گذشته ال جی یعنی جی ۵، از ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار است و قیمت آیفون ۷ نیز از ۷۵۰ دلار آغاز می شود.

تکنولوژی | رسانه دانش و فناوری