منتشر شده در دیجیاتو / باز نشر جعبه فناوری

Es Devlin، طراح بریتانیایی برای ساخت پاویلیون انگلستان در اکسپو 2020 دبی انتخاب شده است. سازه ای دیجیتال که به کمک هوش مصنوعی شعر می گوید.

پاویلیون انگلستان اکسپو 2020 دبی

این سازه پاویلیون شعر نام گذاری شده و اولین پاویلیون انگلستان خواهد بود که توسط یک زن طراحی شده است. این بنا به صفحاتی مجهز شده که شعرها را نمایش می دهند و 25 میلیون بازدید کننده احتمالی اکسپو 2020 دبی از آن بازدید خواهند کرد.


این پاویلیون قیف شکل که 20 متر ارتقاع خواهد داشت از کنسول هایی تشکیل شده که از مرکز ساختمان به سمت بیرون حرکت می کنند و یک نمای دایره ای تشکیل داده اند. شعرها که توسط پنل های LED به نمایش درآمده اند سرتاسر این نما حرکت خواهند کرد.

«Devlin» امیدوار است این اشعار که به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسوی نمایش داده می شوند به بازدید کنندگان که از تمامی کشورها و فرهنگ ها هستند نوعی حس وحدت ببخشد.

پاویلیون انگلستان اکسپو 2020 دبی

این طراح بریتانیایی در گفتگو با مجله معماری و طراحی دیزین گفت:

شعر به زبان نظم می بخشد، و یادگیری ماشینی راهیست تا صداهایمان را به دور از تعصب یکی کنیم. افکار عمومی اخیرا به شدت در حال حرکت به سمت چندگانگی اند. امیدوارم میلیون ها بازدید کننده اکسپو 2020 دبی بعد از بازدید پاویلیون انگلستان حس یکی بودن پیدا کنند.

پاویلیون انگلستان اکسپو 2020 دبی

بازدید کنندگان از زیر این ساختمان قیف شکل وارد و از راهروهای نورانی عبور خواهند کرد. در این قسمت نمایشگاهی با تکیه بر واقعیت افزوده پیشرفت های بریتانیا در زمینه هوش مصنوعی و تکنولوژی فضایی را نمایش خواهند داد. درون پاویلیون نیز فضای کُر قرار دارد که در آن موسیقی کر از تمام قاره ها پخش خواهد شد.

طبق گفته های طراح این مجموعه، ایده آن الهام گرفته از یکی از آخرین پروژه های استیون هاوکینگ به نام پیام موفقیت است؛ مسابقه ای که از مردم دعوت کرده بود پیامی بنویسند که در صورت مواجهه ما با موجودات بیگانه نسل انسان را معرفی کند.