دلایل حذف جک سه میلیمتری آیفون


کمپانی اپل در طراحی آیفون ۷ و ۷ پلاس تغییری بزرگ به وجود آورد و جک سه میلیمتری هدفون را حذف کرد، انتقادات زیادی به این حرکت اپل وارد شد ولی باید دید که هدف اصلی تولید کنندگان از این حرکت چه بوده است.

برای مشاهده ادامه این مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید.

کمپانی اپل مانند بسیاری از کمپانی ها در طول سال های تغییرات زیادی به گوشی های هوشمند خود داده است و این تغییرات شامل تغییرات فیزیکی و نرم افزاری بوده است. تغییراتی که در طول این سال ها در گوشی های هوشمند آیفون رخ داده است شامل بهبود کیفیت دوربین، تغییر ابعاد، سرعت، آنتن و بسیاری از ویژگی های دیگر است. یکی از اتفاقات بسیار جالبی که در طول این سال ها برای طراحی آیفون ها رخ داده است حذف جک سه میلیمتری آیفون است.

در کنفرانس مطبوعاتی معرفی آیفون ۷ Phil Schille در رابطه با علت حذف جک سه میلیمتری آیفون این گونه توضیح داده است که هدف اپل در طول سالیان رفتن به سوی کمترین بوده است که گوشی هوشمند بتواند با کمترین اتصالات بیشترین کاربرد را داشته باشد. در واقع هدف اصلی این بوده است که جک سه میلیمتری حذف شود تا اتصالات کمتر شود.

دلایل حذف جک سه میلیمتری آیفون

در بازار هدفون های زیادی با تنوع های زیاد وجود دارد و هر هدفون براساس کارکرد مزایا و معایبی دارد و معمولاً بیشتر متقاضیان در بازار هدفون هایی با کیفیت صدای خود را بر می گزینند. یکی از هدف های حذف جک سه میلیمتری در واقع افزایش سرعت و کیفیت هدفون بوده است.

افزایش سرعت و کیفیت

حذف جک سه میلیمتری بدون شک به افزایش سرعت و عملکرد هدفون ها و پخش صدا کمک می کند. گجت های تکنولوژی روز به روز به سمت طراحی های ساده می روند و در راحتی ساده بیشترین کاربرد در صدر اهمیت قرار دارد. یکی دیگر از قابلیت های خاص آیفون ۷، اسپیکر های ۴ گانه این گوشی هوشمند است که این گوشی هوشمند را به یک اسپیکر بسیار قوی تبدیل کرده است.

حذف جک سه میلیمتری تنها ایده تازه در طراحی نبوده است، یکی دیگر از قابلیت جدید آیفون ۷ قابلیت ضد آب بودن این گوشی هوشمند بود که تاکنون در هیچ آیفونی دیده نشده است، آیفون ۷ و ۷ پلاس دارای درجه ضدآب بودن IP67 است.

هم چنین تغییراتی نیز در دکمه فیزیکی هوم به وجود آمده است که این قابلیت نیز از قابلیت های جدید آیفون ۷ است.

در کل می توان گفت با حذف جک سه میلیمتری رابط های آنالوگ از بین رفته و دیگر کاربر نگران خرابی و مشکلاتی از این قبیل نخواهد بود. یکی دیگر از مزایای این قابلیت افزایش سرعت در این هدفون ها است.

در دهمین سالگرد ورود آیفون به بازار باید دید که کمپانی اپل آیفون ۸ را نیز بدون جک سه میلیمتری عرضه خواهد کرد.