سیستم عامل اندروید 10


اندروید 10 از سوی گوگل عرضه شد. این سیستم عامل هم اکنون در اختیار کاربران گوشی های گوگل پیکسل قرار گرفته است.

 

گوگل پس از مدت ها انتظار، نسخه نهایی اندروید 10 را برای گوشی های پیکسل خود عرضه کرد. این غول جستجوی اینترنتی به این موضوع اشاره کرده که با چندین شرکت مختلف برای عرضه این سیستم عامل در سال جاری میلادی همکاری می کند. نسخه جدید سیستم عامل موبایل گوگل به قابلیت های جدیدی مانند ژست های جدید، کنترل دقیق تر حریم خصوصی و Focus Mode مجهز شده است

یکی از مهم ترین قابلیت های این سیستم عامل، Project Mainline نام دارد. این ویژگی به گوگل اجازه می دهد تا پچ های امنیتی مهم را توسط پلی استور در اختیار کاربران قرار دهد و دیگر نیازی به شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند و همچنین اپراتورهای همراه نداشته باشد. تمام قابلیت های اندروید 10 امروز برای کاربران گوشی های سری گوگل پیکسل عرضه شده است؛ با این حال Focus Mode در نسخه بتا در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اندروید 10 گوگل پیکسل

 

گوگل اعلام کرده تمام اپلیکیشن های اصلی باید از تم تاریک پشتیبانی کنند، البته هنوز تمام برنامه ها دارای این قابلیت نیستند که برای مثال می توان به جیمیل اشاره کرد. انتظار می رود جیمیل در اواخر ماه جاری میلادی قادر به پشتیبانی از دارک مود باشد. سیستم ناوبری این سیستم عامل نیز با تغییر همراه بوده و بیش از پیش به سیستم عامل iOS شباهت پیدا کرده است.

برای اولین بار گوگل تصمیم گرفته برای نامگذاری سیستم عامل جدید خود از نام دسر استفاده نکند و اندروید Q را با نام اندروید 10 عرضه کند (اندروید Q با نام رسمی اندروید 10 عرضه می شود). در صورتی که صاحب یکی از گوشی های گوگل پیکسل هستید ولی در حال حاضر هشداری برای دریافت نسخه جدید سیستم عامل اندروید دریافت نکرده اید، می توانید به بخش تنظیمات مراجعه و اندروید 10 را به صورت دستی دریافت و نصب کنید.


منابع: Thevrage و رسانه کلیک