این روزها عکاسی پرتره توسط تلفن‌های هوشمند بسیار باب شده و سازندگان معمولا با قرار دادن دوربین دوگانه، این قابلیت را به تلفن‌های هوشمندشان اضافه می‌کنند. اما در این مطلب می‌خواهیم با ارایه یک ترفند، نحوه عکاسی پرتره با دوربین تک لنز در گوشی‌های اندرویدی را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

در حال حاضر تلفن‌های هوشمند با بهره گیری از دو لنز و یا استفاده از الگوریتم‌های نرم افزاری، قابلیت عکاسی پرتره را به کاربران ارایه می‌دهند. گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ، آیفون X اپل و بسیاری از گوشی‌های هواوی از دو لنز برای عکاسی پرتره بهره می‌برند که تصاویر با کیفیتی را به ثبت می‌رسانند. اما Pixel 2 و Pixel 2 XL دو تلفن هوشمند گوگل هستند که توسط هر دو می‌توان به عکاسی پرتره با دوربین تک لنز پرداخت.

شاید در ابتدا با خودتان فکر کنید که کیفیت عکس‌های پرتره گرفته شده توسط پرچمداران گوگل به اندازه مدل‌هایی که از ماژول‌های دوگانه بهره می‌برند، بالا نباشد؛ اما واقعیت چیز دیگری است! کیفیت عکس‌های پرتره‌ای که توسط گوگل Pixel 2 و Pixel 2 XL به ثبت می‌رسند، بسیار بالا بوده و این دو پرچمدار حتی از گوشی‌هایی که از دوربین دوگانه بهره برده‌اند، بهتر عمل می‌کنند.

عکاسی پرتره در پرچمداران گوگل به لطف الگوریتم خاصی است که به صورت نرم افزاری درون گوشی‌ها قرار گرفته و بدین ترتیب، سوژه را از پس‌زمینه با دقت بالا جدا می‌کند. البته از آن جایی که این عملیات نیاز به پردازش بیشتری دارد، قدرت CPU دستگاه، تاثیر زیادی بر سرعت و کیفیت عکس‌های خروجی خواهد گذاشت.

تا کنون تلفن هوشمندی که بتواند با این کیفیت بالا عکس‌های پرتره را به صورت نرم افزاری ثبت کند، ندیده بودیم و دست یافتن گوگل به این توانایی نرم افزاری، قدم بسیار بزرگی در بخش دوربین تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آید.

اگر شما از علاقه‌مندان این قابلیت هستید و می‌خواهید عکاسی پرتره با دوربین تک لنز را در تلفن هوشمند خود تجربه کنید، می‌توانید از فایل نصبی دوربین گوگل پیکسل که به صورت پورت شده قرار گرفته، استفاده کنید. با نصب این فایل، به برنامه دوربینی که در گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL قرار گرفته، با تمام قابلیت‌های آن از جمله عکاسی پرتره، دست خواهید یافت.

عکاسی پرتره توسط این برنامه پورت شده با توجه به کیفیت و رزولوشن دوربین گوشی شما، به بهترین نحو ممکن صورت می‌گیرد و تجربه عالی را در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه را برای تست در گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ که از یک لنز دوربین بهره می‌برد، نصب کردیم و در مود پرتره، چند عکس با آن گرفتیم که دو مورد از تصاویر ثبتی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

alirezaabbasiportrait

 

همان طور که در بالا مشاهده می‌کنید، کیفیت تصاویر پرتره ثبت شده بسیار بالا بوده و جداسازی سوژه از پس‌زمینه به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است. البته بعد از ثبت شدن عکس، باید کمی منتظر عملیات پردازشی برای اعمال تغییرات بمانید که سرعت این پردازش، به قدرت CPU دستگاه‌تان بستگی خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های جذاب موجود در برنامه دوربین گوگل پیکسل، قابلیت +HDR بوده که با فعال سازی آن، به رنج دینامیکی بسیاری عالی در تصاویر می‌رسیم. علاوه بر این‌ها روشن بودن این قابلیت شارپنس بالایی را در عکس‌ها ایجاد می‌کند.

عکاسی پرتره با دوربین تک لنز

این فایل نصبی بر روی گوشی‌های مختلفی از جمله گلکسی S8، گلکسی S8 پلاس، هواوی P10 ، شیائومی Mi 5s پلاس و تعدادی دیگر با اندروید 7.0 به بالا تست شده و بدون مشکل قابل اجرا است.

البته بهتر است بدانید، اپلیکیشن‌های پورت شده معمولا آن چنان پایدار نیستند و شاید در طی کار کردن، با باگ‌های خاصی در آن‌ها مواجه شوید.

نحوه نصب دوربین پورت شده گوگل آسان بوده و تنها باید پس از دانلود و نصب فایل APK، آن را در گوشی خود اجرا کنید. در صورتی که برای نصب به مشکل خوردید، ری‌استارت کردن گوشی می‌تواند در حل مشکل موثر باشد.

نظر شما در رابطه با عکاسی پرتره با دوربین تک لنز توسط برنامه پورت شده از گوگل پیکسل چیست؟ آیا از کیفیت عکس‌های ثبت شده رضایت دارید؟

 

منبع: رسانه کلیک