گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ: آنچه انتظار می رود

16 مرداد، از عضو جدید خانواده گلکسی نوت یعنی نوت 10 رونمایی شد. گوشی های سری نوت سامسونگ را می توان بهترین اسمارت فون های موجود در بازار محسوب کرد. این گوشی ها دارای طراحی خیره کننده و عملکرد بی نظیری می باشند که تقریبا تمام انتظار شما از یک گوشی هوشمند را به خوبی برطرف می کنند.

 

در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

 

 

گوشی گلکسی نوت 9، دیوایس فوق العاده ای است اما سامسونگ از نظر طراحی تغییر چندانی در آن نسبت به نوت 8 ایجاد نکرده بود. آیا این بدان معناست که طراحی گوشی گلکسی نوت 10 تغییر خواهد کرد؟

گوشی گلکسی نوت 10، تاریخ رونمایی و قیمت

گوشی گلکسی نوت 10 تا ماه آگوست 2019 رونمایی نخواهد شد. اما انتظار می رود مراسم معرفی آن در هفته های اول ماه آگوست باشد که از اواسط ماه نیز راهی بازار می شود.

گوشی گلکسی نوت 9 در روز 9 آگوست معرفی شد و با قیمت 899 دلار در روز 24 آگوست عرضه شد و کاهش این قیمت برای گوشی Note 10 کمی دور از انتظار است.

گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ: آنچه انتظار می رود

طراحی

انتظار می رود سامسونگ تغییراتی را در طراحی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 ایجاد کند. ما همچنان تمایل داریم تا ترکیبی از شیشه و فلز، انحنا در لبه ها و نمایشگر بزرگ را به همراه قلم S Pen در طراحی جدید مشاهده کنیم. اما آنچه گلکسی نوت 10 را از نوت 9 متمایز خواهد ساخت هنوز مشخص نیست.

برخی از گزارشات مدعی شده اند که جک هدفون 3.5 میلی متری و سنسور اثر انگشت به طور کلی از گلکسی نوت 10 حذف خواهند شد. از طرفی قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر برای گلکسی اس 10 تایید شده است و به همین خاطر احتمال دارد برای گوشی گلکسی نوت 10 نیز به همین ترتیب باشد.

همچنین گوشی میان رده گلکسی ای 9 سامسونگ جلوه آمبره را در بدنه پشتی معرفی کرده است که امکان دارد Note 10 ورژن به مراتب بهتر از آن را ارائه دهد. در غیر این صورت، دارای گزینه های رنگی جالب توجهی نظیر مسی متالیک خواهد بود.

نمایشگر

گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ دارای نمایشگر بزرگی خواهد بود و کاهش لبه های بالا و پایین نمایشگر بی نهایت آن ما را متعجب نخواهد کرد.

طبق اطلاعات دریافتی، سایز نمایشگر گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ 6.7 اینچ خواهد بود که تقریبا 0.26 اینچ از نوت 9 بزرگ تر می باشد. انتظار می رود از پنل Super AMOLED با قابلیت HDR و حداقل رزولوشن +Quad HD استفاده شود.

سامسونگ احتمال دارد رزولوشن را به 4K افزایش دهد، اما حالت پیش فرض فول اچ دی خواهد بود تا شارژ باتری را به مدت زمان بیشتری ذخیره کند.

سخت افزار

سامسونگ به احتمال زیاد از ورژن 2019 پردازنده کوالکوم در آمریکا و اگزینوس در انگلیس استفاده خواهد کرد.

تراشه نسل بعدی کوالکوم، اسنپ دراگون 855 خواهد بود که به 8150 تغییر نام خواهد داد.

گوشی نوت 9 با رم 6 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت و همچنین 8 گیگابایت و حافظه 512 عرضه شد. بدین ترتیب امکان دارد سامسونگ از رم 6 گیگابایت برای گوشی نوت 10 صرف نظر کند و مستقیما از رم 8 گیگابایت استفاده کند، همچنین ظرفیت 256 گیگابایت را برای حافظه داخلی آن معرفی کند. در هر صورت، پشتیبانی از کارت microSD پیش بینی می شود.

ظرفیت باتری نیز به احتمال زیاد نزدیک به 4000 میلی آمپری خواهد بود. اگرچه می توان انتظار افزایش این ظرفیت را داشت، اما با توجه به این که عملکرد باتری گلکسی نوت 9 فوق العاده است، در صورتی که سامسونگ این ظرفیت را برای گلکسی نوت 10 نیز حفظ کند مسئله ای نخواهد بود. بی شک این پرچمدار از شارژ وایرلس و شارژ پر سرعت نیز پشتیبانی خواهد کرد.

از نظر صوتی، انتظار می رود نوت 10 از سیستم صوتی AKG بهره ببرد. اسپیکر های نوت 9 عملکرد بی نظیری دارند و به همین خاطر انتظار می رود برای نوت 10 نیز اینگونه باشد.

دوربین ها

دوربین های پرچمداران سامسونگ اغلب عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهند، به همین خاطر انتظار می رود برای گوشی گلکسی نوت 10 نیز به همین ترتیب باشد، اما هنوز سیستم چیدمان آن مشخص نیست.

گوشی گلکسی ای 9، دارای چهار لنز در بدنه پشتی می باشد، در حالی که گزارشات به سه دوربین برای گوشی گلکسی اس 10 اشاره کرده اند و هنوز تعداد لنز ها برای گوشی گلکسی نوت 10 مشخص نیست.

 

منبع: All Samsung