سیستم عامل هارمونی هواوی

 

سیستم عامل هارمونی هواوی از راه رسید. Harmony OS هواوی قابل استفاده در بسیاری از محصولات مانند گوشی های هوشمند و گجت های پوشیدنی است.

هواوی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان از سیستم عامل جدید خود رونمایی کرد. بر اساس اعلام ریچارد یو، سیستم عامل هارمونی هواوی از سال 2017 در حال توسعه بوده است. فردا اولین محصول مجهز به این سیستم عامل با برند آنر معرفی خواهد شد.

 

هدف هواوی از توسعه این سیستم عامل، ایجاد یک پلتفرم متن باز برای استفاده در انواع محصولات است. این سیستم عامل می تواند در گوشی های هوشمند، گجت های پوشیدنی، تلویزیون ها، تبلت ها، لپ تاپ ها و حتی خودروها مورد استفاده قرار بگیرد. سیستم عامل HarmonyOS هواوی بر اساس میکروکرنل توسعه یافته است و با توجه به این موضوع، به کمترین منابع برای اجرا نیاز دارد. این موضوع به معنای سرعت بالای عملکرد و تاخیر بسیار کم در آن است.

این سیستم عامل متن باز همراه با TEE در اختیار کاربران قرار می گیرد که امنیت آن را در دستگاه های مختلف تضمین می کند. کامپایلر Arc مورد استفاده در Harmony OS هواوی از اکثر زبان های برنامه نویسی مطرح در جهان مانند ++C ،C، جاوا، جاوا اسکریپت و کوتلین پشتیبانی می کند.

سیستم عامل هارمونی هواوی

ریچارد یو در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرد که سیستم عامل هارمونی هواوی به صورت تئوری به عنوان جایگزین اندروید شناحته می شود؛ با این حال این غول فناوری چینی همچنان از سیستم عامل موبایل گوگل در گوشی های هوشمند خود استفاده می کند. لازم به ذکر است؛ سیستم عامل جدید هواوی از تمام اپلیکیشن های اندروید و تمام اپلیکیشن های برپایه HTML و لینوکس پشتیبانی می کند.

 

هدف از توسعه سیستم عامل HarmonyOS هواوی، توسعه یک سیستم عامل جهانی است. کیت های توسعه این سیستم عامل در اختیار شرکای هواوی قرار می گیرد. در روزهای آینده اطلاعات بیشتری از هارمونی او اس به اینترنت راه پیدا می کند.

 

منبع: GSM Arena و رسانه کلیک