فیلیمو

این روزها بسیاری به‌جای تلویزیون از گوشی و اینترنت استفاده می کنند و در ایران نیز سرویس های مختلفی مانند فیلیمو در این زمینه فعالیت دارند.

 

فیلیمو و نماوا بزرگترین نقش را در ناکامی صدا و سیما دارند و رشد سرعت، پخش ویدیوی استریم در بازار و سطح تعرفه ‌ای مشابه و بسیار مقرون به‌صرفه این دو سرویس باعث شده این روزها محبوب شوند.

یکی از معروف ترین مزیت هایی که افراد را به سمت این سرویس ها جذب کرد؛ کاهش هزینه های تماشایی است که به مخاطب وعده داده شده است.

فیلیمو و نماوا در حالی در حال گسترش روابط خود با خدمات دهندگان ارتباطی مانند شرکت های اینترنتی و اپراتورها هستند که گاها شرکت ها و اپراتورهای رایگان این سبدها بدون اطلاع به حجم مصرفی مبدل می شوند!

تعداد زیادی از کاربران فیلیمو در حالی که از محتوای این سرویس راضی هستند؛ نسبت به استفاده از حجم اینترنت این سرویس کاملا ناراضی اند.

در مرور طرح های قرارداد فیلیمو با شرکت ها و اپراتورهای ارایه دهنده اینترنت با سبدی گسترده روبه‌رو می شویم که نام های آشنایی چون پارس آنلاین، های ‌وب، مبین ‌نت، پیشگامان، داتک، داده پردازی فن آوا و شرکت های اینترنتی دیگری مثل صبانت، آواگستر، همیارنت، شبدیز، دیده ‌بان و در مجموع ۲۴ سرویس اینترنتی رایگان در سبد این شرکت قرار دارد. ضمن اینکه دو اپراتور همراه اول و رایتل در شرکت فیلیمو حجم نیم بها مصرف می کنند.

در رابطه با اپراتور ایرانسل با این نکته مواجه می شویم: «ایرانسلی‌هایی که با خرید اشتراک، فیلم تماشا می‌کنند؛ هزینه حجم مصرفی آن‌ها نیم‌بها محاسبه می‌شود.

ایرانسلی‌هایی که بدون خرید اشتراک، فیلم تماشا می‌کنند؛ هزینه حجم مصرفی آن‌ها به صورت کامل محاسبه می‌شود

این در حالی است که در روزهای اولی که فیلیمو تبلیغاتش را استارت زد؛ اعلام کرده بود که مشترکان ایرانسل به طور رایگان می توانند از این سرویس استفاده کنند.

ظاهرا قرارداد همکاری این دو شرکت به هم خورده و فیلیمو بعد از مدت ها زمانی که با اعتراض کاربرانش در صفحات اجتماعی مواجه شد، این مورد را اخیرا به صفحه خود اضافه کرده تا کاربران در جریان بهای مصرفی حجم اینترنت خود باشند.

کاربری در این رابطه در توییتر نوشته است: «‏#ایرانسل و#فیلیمو این چند وقت کم‌فروشی می‌کنند؛ جلوی خانواده همسر هم ضایعمون کردند انقدر که کند و قطعی دارند

یکی دیگر از کاربران توییتر با انتشار توییتی با مضمون: «دوستانی که اشتراک#فیلیمو دارید، در جریان باشید که ترافیک رایگان برای#همراه_اول و#ایرانسل رو بی خبر برداشتن.» تلاش کرده افراد را در جریان این موضوع قرار داده و به اصطلاح سرعت عملش از سرعت عمل روابط عمومی این تیم بیشتر بوده و احساس مسئولیت کرده است.

در این رابطه توییتی که مشتری مداری فیلیمو و ایرانسل را زیر سوال برده نیز جلب توجه می کند: «‏مشتری مداری یعنی اینکه بدون اعلام#فیلیمو و#ایرانسل قرارداد اینترنت رایگان رو لغو کنن و تو موندی و اکانتی که با این امید خریدی. واقعا برای هر دوشون متاسفم

کاربر دیگری در رابطه با این موضوع نوشته: «‏با#فیلیمو فیلم دیدم نزدیک ٣٠٪ از حجمم کم شد برای بقیه اپ ها استفاده از نت خط رو بسته بودم و عکس هم گرفتم تا ثابت کنم

 

کاربری با توییت زیر تلاش کرده وزیر ارتباطات را در جریان این موضوع قرار دهد: «لطفا به مشکلات#آیو و#فیلیمو هم رسیدگی کنید. با کلی تبلیغ ترافیک مصرفی رایگان شروع به فروش اکانت کردند، بعد که کلی پول به جیب زدند، ترافیک مصرفی را روی#همراه_اول و#ایرانسل نیم بها حساب کردند

در این نکته که فیلیمو عملکرد خوبی دارد، شکی نیست. در این موضوع که در تلاش است با موضوع استریم ویدیو و صنعت VOD در جهان با حقوق انحصاری و تکنولوژی‌های پیشرفته فنی پخش پیش رود و تا حدود زیادی نیز موفق شده است نیز جای هیچ بحثی نیست.

موضوع این است که آیا نباید فیلیمو در قبال کاربرانش این احساس مسئولیت را حس می کرد و لغو قرارداد با ایرانسل را در قالب یک مسیج به کاربران اطلاع رسانی می کرد؟ این روزها در صفحه اول این سرویس عنوان شده ایرانسل رایگان نیست اما تکلیف افرادی که اکانت دارند و کمتر به سایت مراجعه می کنند، چیست؟

 

منبع: رسانه کلیک