معرفی

در سال 2019 Mi Band دیگری از شیائومی. با نام Mi Band 4 در چین و Mi Smart Band 4 در بازار بین المللی  با یک صفحه نمایش OLED به همراه قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ برای اولین بار  معرفی شد.

 

من مدت زیادی از Mi Band 3 استفاده کرده بودم، بنابراین خرید Mi Smart Band 4 تجربه ی جدیدی نبود.

 

جعبه گشایی

Mi Band جدید دارای جعبه مجللی نیست و انتظار نداشته باشید که چیزی خارج از تصور از جعبه بیرون بیاید. در واقع، نیمی از جعبه خالی است. قسمت بالایی جعبه را ساعت و  بند لاستیکی اش اشغال کرده اند، در قسمت پایین هم کاغذ هایی مثل راهنمای استفاده و همچین چیز های بی استفاده ای قرار گرفته اند ، اما این موارد می توانستند در زیر بند و ساعت قرار بگیرند و اصلا فضای مجزایی را اشغال نکنند.

 

نکته ای که بلافاصله توجه را جلب می کند شارژر جدید ساعت است – پین های پوگو (شارژر های مغناطیسی) به جای اینکه در لبه پنهان شوند در پایین قرار دارند ، بنابراین دوباره مثل قبل برای شارژ ساعت به آداپتور  احتیاج دارید. البته  Mi 4 هنوز هم با USB شارژ می شود، بنابراین می توانید آن را با یک رایانه شارژ کنید.

 

طراحی

می بند قبلی نیز دارای صفحه نمایش OLED بود ، اما اکنون بزرگی صفحه از 0.78 "به 0.95" افزایش یافته است. در نتیجه با نگاهی سریع  می توانید مشاهده کنید که ساعت چند است. این صفحه از هر طرف با حاشیه های پلاستیکی احاطه شده است ، اما این شما را در استفاده ی روزمره از این ساعت با مشکلی ر وبرو نخواهد کرد .در کل این تغییرات باعث بزرگتر شدن کلی دستگاه نشده اند. Mi Smart Band 4 به راحتی در بندهای لاستیکی طراحی شده برای Mi Band 3 جای می گیرد.

 

اگر مثل من هستید و می خواهید Mi 4 را تهیه کنید ، پیشنهاد من این است که از Mi 3  به قدری استفاده کنید تا خراب شود، سپس آن را با نسخه جدیدش جایگزین کنید.

 

قسمت پشتی می 4 توسط سنسور های معمول اشغال شده است - سنسور ضربان قلب ، پین اتصال و لوگو Mi. نکته مهم اینجاست که Mi Smart Band 4 بیشتر کثیفی ها را جمع می کند ، بنابراین بهتر است آن را یک بار در هفته با الکل تمیز کنید.

 

ویژگی ها و قابلیت استفاده

 از نظر من شیائومی به دنبال قانون " اگر شکسته نشده ، نسخه جدید را تهیه نکنید " است چون قابلیت های می 3 نسبت به می 4 چندان تغییری نداشته اند. شما ضربان قلب، اعلان ها ، آب و هوا ، ردیاب خواب و ردیاب ورزشی را دارید. ردیاب ورزشی از شش نوع تمرین مختلف پشتیبانی می کند – اجرا در فضای باز ، تردمیل ، دوچرخه سواری ، پیاده روی ، ورزش و شنا در استخر.

هنگامی که من ساعت را به برنامه Mi Fit وصل کردم ، بلافاصله تمام تنظیمات من منتقل شد ، بنابراین لازم نیست که زنگ هشدارها و اعلان ها را جداگانه برای هر بند تنظیم کنم. این برنامه همچنین با طراحی و رنگ های بیشتر و گرافیک مجدد طراحی شده است ، اما در  Mi Fitدسترسی تان به قابلیت های بند سریع و آسان هستند ، که البته شیائومی باید هم این طور باشد. در مورد رنگ ها و گرافیک ها صحبت می کنیم ، از آنجا که OLED از همه رنگ ها پشتیبانی می کند ، می توانید یک تم شخصی طراحی کنید و آن را روی بندتان اجرا نمایید.

 

عمر باتری

باتری می بند 4 تعجب بر انگیز است. ویژگی هایی به این بند اضافه شده که انتظار می رود باتری سریع تر تمام شود اما این طور نیست.

شیائومی در می 4 توانسته ردیاب خواب را بهبود بخشد ، بنابراین وقتی در حال خواب هستید ، این دستگاه در واقع عمر باتری را حفظ می کند و Mi Smart Band 4 مدت زمان بیشتر ی روشن می ماند.

 

در تجربه یک روز  استفاده از Mi Band 3، این دستبند ضربان قلب و خوابم را در هر پنج دقیقه ثبت کرد. صبح یک بار با صدایش بیدار شدم و این روال هر روز تکرار شد البته این استفاده بدون اعلانات پیامک و تماس و... بود.

 

با این روال استفاده 14 تا 15 روز دستبند روشن ماند. در زمان کار با Mi Smart Band 4 پس از گذشت 18 روز ، 33٪ باتری باقی مانده است ، بنابراین با اطمینان می توان گفت که حداقل برای یک هفته دیگر می توانست روشن بماند. این تغییر با افزایش حجم باتری تنها از 110 میلی آمپر به 135 میلی آمپر ساعت است.

 

نتیجه گیری

Xiaomi Mi Smart Band 4 سه نکته مهم دارد - سبک است ، ارزان است ، سریع است. برنامه های این بند به شما کمک می کند تا بدن خود را بهتر درک کنید.

 

دو دستگاه وجود دارد که با می 4 در رقابتند. یعنی هواوی بند 4 و سامسونگ گلکسی فیت e. با این حال ، Mi Smart Band 4 فقط 35 یورو است و این رقابت را از بین می برد و آن را به انتخاب اصلی دستبند های بسیار ارزان قیمت تبدیل می کند.