یکی از بهترین مزیت ها در مورد اندروید امکان شخصی سازی آن است. تلفنهای اندروید برای بهبود تجربه کاربری خود به شما اجازه می دهند تا آنها را با محتوای ذهن خود شخصی سازی کنید. هرچند همیشه به همان اندازه که انتظار می رود، نباشد. خبر خوب این است که هر جا که اراده داشته باشید ، راهی حلی هم خواهید داشت! در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه فونت ها را در اندروید شخصی سازی کنید!


 

برخی از رابط های کاربری این اجازه را به شما می دهند!

در حالی که خود سیستم عامل اندروید (هنوز) توانایی سفارشی کردن قلم دستگاه شما را ندارد ، بسیاری از تولید کنندگان رابط کاربری خود را برای پشتیبانی از این ویژگی آماده هستند. رابط های کاربری شرکت هایی مانند سامسونگ ، HTC و ال جی تغییر دادن فونت های اندرویدی را آسان می کنند.

 

این روند بسته به نوع گوشی خاص شما ممکن است تغییر کند ، اما معمولاً می توانید این گزینه را در تنظیمات ، معمولاً در قسمت "Display" پیدا کنید. از آنجا می توانید قلم واقعی و همچنین اندازه قلم را تغییر دهید.

 

به عنوان مثال ، تقریباً تمام دستگاه های اندرویدی سامسونگ به شما این امکان را می دهند که نوع قلم را تغییر دهید. سامسونگ علاوه بر پیش فرض چند قلم اضافی را نیز از قبل نصب کرده است ، اما می توانید از طریق فروشگاه گلکسی (به صورت رایگان و پولی) به صورت آنلاین بیشتر دریافت کنید. متاسفانه در فروشگاه گلکسی تنها فونت های انگلیسی موجود هستند اما شما می توانید با گفتن نام فونت فارسی یا انگلیسی مورد علاقه تان و همینطور ورژن اندرویدتان، آن فونت را بر روی دستگاه خود نصب کنید (فقط برای گوشی های سامسونگ و هواوی).

 

برای انتخاب سریع یک قلم به تنظیمات> نمایش> اندازه  رفته و سبک فونت مورد علاقه خود را انتخاب کنید. کافیست نام فونت مورد نظر خود را بزنید و تأیید کنید که می خواهید آن را به عنوان یک فونت سیستم تنظیم کنید. تعویض قلم فوری است. نیازی به راه اندازی مجدد نیست. فونت انتخاب شده در تمام رابط دستگاه شما مانند زمان در نوار وضعیت ، منوهای سیستم و حتی در پیام های متنی شما نمایش داده می شود.


 Apex Launcher

یکی از محبوب ترین لانچر های اندرویدی Apex Launcher است. در اینجا نحوه تغییر فونت ها روی صفحه اصلی تلفن خود بعد از بارگیری و نصب Apex Launcher آورده شده است. به خاطر داشته باشید که این تنها قلم های داخل لانچر را تغییر می دهد.


وارد تنظیمات Apex Launcher شوید.

روی "صفحه اصلی" ضربه بزنید.

روی گزینه "طرح بندی و سبک" ضربه بزنید.

در آخر ، روی گزینه "Label Font" ضربه بزنید و از کدام فونت مورد نظر برای صفحه اصلی خود انتخاب کنید.


اگر می خواهید قلم را در کشوی برنامه خود تغییر دهید ، روش دیگری برای انجام این کار از طریق Apex Launcher وجود دارد:


وارد تنظیمات Apex Launcher شوید.

روی گزینه "برنامه کشو" ضربه بزنید.

روی گزینه "طرح کشو و آیکن" ضربه بزنید.

در آخر ، به پایین بروید و سپس روی گزینه "فونت برچسب" ضربه بزنید و انتخاب کنید که کدام فونت را می خواهید برای کشوی برنامه استفاده کنید.

سرانجام ، می توانید قلم پوشه تلفن خود را به این روش با پرتاب Apex تغییر دهید:

وارد تنظیمات Apex Launcher شوید.

روی گزینه "پوشه" ضربه بزنید.

در آخر ، به پایین بروید و سپس روی گزینه "Label Font" ضربه بزنید و انتخاب کنید که کدام فونت را می خواهید برای پوشه خود استفاده کنید.


   دریافت لانچر Apex  

 


همانطور که گفته شد متاسفانه در فروشگاه گلکسی تنها فونت های انگلیسی موجود هستند اما شما می توانید با گفتن نام فونت فارسی یا انگلیسی مورد علاقه تان و همینطور ورژن اندرویدتان، آن فونت را بر روی دستگاه خود نصب کنید (فقط برای گوشی های سامسونگ و هواوی).

 

منبع: androidauthority

© ترجمه شده توسط Technology Box